måndag 11 maj 2009

20 år, och inte en sekund slösad! eller?


20 år, en hel hög med veckor, och sjukt många dagar. Antons liv än så länge.

Vad har ja då åstakommit på 20år? absolut ingenting! vissa är miljonärer i min ålder, vissa är världskändisar, vissa har åkt till andra länder för att volentärarbeta. Anton då? jo visst ja ! han har ju.. öhh.. typ, liksom... averkat tre jobb! tre patetiska försök till förhållanden och tappat kontakten med allt för många vänner! kan detta vara nånting att till och med ha med på sin cv? hm..

Dagen! började med allsång till min ära på 12slaget, mycket uppskattat! full som ett svin trots pencilin så imorse var ja INTE fin! usch så bakis. Men bättre vart de när familjen kom på besök, utom mellanbror. Tråkigt,förståligt, kanske lika bra för stämningen? tyvärr!

Städhjälp till stackars anton som inte alls hade sig själv att skylla för hur han mådde, presenter och en fantastisk middag lagad som bara lilla mamma kan! Vänner, presenter, på tok för mycket tårta, wipeout med mera. En helt okey kväll. Dock har just tanken på vad jag åstakommit under min levnad varit något som grott hela dagen, och så klart blossar det upp när vännerna gått hem och man själv sitter med sina tankar som enda sällskap. Borde jag lova bättring? världsfred, bot mot cancer och aids? eller bara ordna ett jobb som jag inte vantrivs med och börja skärpa mig med kost/träning/hälsa? Jag lovar inget av detta. Ett försök till de sistnämnda, ja! men inte mer än så. Löften är till för att brytas och ja är en riktigt.. brytare(?) sova och försöka orka med jobbet imorgon, börjar tack och lov 3. För sova i tid är nåt den här killen verkligen inte klarar av. Ensamheten börjar kännas på. Även om tjejer är skit så är tvåsamhet tyvärr nånting man inte kan leva utan! Iaf inte jag, inte nu, inte aldrig!

one tree hill som får tankarna till annat. en bit tårta till trots jag nu officiellt avverkat ännu en födelsedag. Folket, tack alla för gratulationerna! trodde verkligen inte så många skulle ens orka skriva grattis. Alltid kul att veta att man kanske inte är så hatad som man själv tror.

Vänner, bekanta,främlingar och allt där emellan! tack från en numera 20årig grubblare!




Dagens citat: grattis! så klart :D

Dagens spoot: det mesta med kära underbarnet alain clark!

Inga kommentarer: