söndag 24 maj 2009


nå väl folket, tiden är kommen medborgare !

Börjar jobbet imorgon, vet inte om jag ska till Resele eller Ed. Chefen behagar inte svara jobbigt nog så vet inte säkert. Får helt enkelt åka tidigare till Resele, höra mig för och sedan åka till Ed om det är där jag ska vara. Hoppas mer på resele. Det jag behöver nu är att få sjuka mig hela dagarna och slita med hampus den gamle räven ! Ekonomiska problem, kvinnoproblem och familjeproblem. Jag är skillad på att ordna problem helt enkelt ! :)

Well, helgen innebar goda vänner och goda men dryga jobbiga vänner. Alkhol i liten mängd men mycket trevlig kväll ! först hos Dennis, sen Emil sedan hem till mig och såg film med elin. Mycket trevlig kväll, dock hann jag inte med den viktiga sommarkvälls cigarren.. Inget är som solglasögonen på, en grogg i handen, musik och en cigarr i solnedgången med goda vänners sällskap ! även, såg en flicka... Och den flickan visste minsann hur man ska se ut ! Anton says MJAO !

och nu till er kvinnliga läsare.. Varför känner ni på er när man börjar prata och bli intresserad av en tjej. Då kommer ni springandes ! va fan är det om ?! :P Alltid likadant !

Kan man kalla mig lite förstörd kanske? det jag tvekar om är inte bara om tjejen är rätt för mig, de är om jag är rätt för henne, om jag ens vill ha något seriöst nu, om jag kommer klara av det när framtiden är så osäker, om jag kan hitta bättre, om jag kommer sumpa det som vanligt, om det man haft och förlorat är det bästa man kunde få men förstörde det, om... tja, OM ! ni hör min tvekan.. Men samtidigt, en hyllning till er flickor.. En bild på en vacker tjej kan verkligen få en på bättre humör, innan man kommer på man är chanslös. Men bara en bild på en tjej, inte en porrig helkroppsbild ens. En vacker bild på ett kvinnoansikte i profil och motljus. PERFEKTION.. När en riktigt snygg tjej kommer in i rummet, man känner sig äckligast i världen. Men sluta stirra varken kan man eller vill man. Ibland vill man nästan flickan som fångar ens blick inte ens ska säga något. För de är inte många gånger rösten och beteendet överensstämmer med utseendet. Då skulle jag troligtvis ha det om möjligt jobbigare med er kvinnor/flickor där ute! nå väl, en hyllning till helgens vackra flicka. Inte för jag känner dig, inte för jag ens vet något om dig. Utom att ditt namn är lika unikt som ditt utseende. WOW !

Även känns det kul, nu blir man fattig så man inte kan göra nånting annat än oroa sig för pengar i en månad till.. Drömmarna om att ordna bilen är bara att glömma. Snälla gud, låt mig hitta ett bra jobb till hösten som jag trivs med. Spara pengar och ordna bilen och även mitt kärleksliv över vintern. Sedan en sommar med snygg jävla bil, en vacker och speciell flicka vid min sida(menar ingen speciell om ni tror det ! ) och sedan till hösten sälja bilen och plugga.. Det lutar mer och mer åt lågstadielärare. Till mammas förtjusning såklart. :P

Nå väl, efter en hel kväll med smsande och lyssna på gamle medborgaren cornelis så blir det nu sova. Efter ett telefonsamtal såklart! Upp kl 5:45 imorgon, spännande om jag överlever !

Dagens citat: Fegis.


Dagens Spoot: Cornelis vreeswijk - Balladen om fredrik åkare. (svensk finkultur at its best ! )

Inga kommentarer: