onsdag 6 maj 2009

sjuk för en gångs skull, vaken för en gångs skull..











Mr. slow update är sömnlös igen!

Nå väl, känns som det kan bli ett långt inlägg. Vet inte hur länge sen det var som jag skrev sist, anyway så har ja hunnit med både att vara på två för en gångs skull riktigt roliga utekvällar.
Var av en av dessa var i BACKE(?!) hur fan man nu tydligen kunde ha kul där, och den andra med lite nytt och gammalt folk i vad som enligt mig inte kan beskrivas som annat än sommarväder.

Även så klart har ja hunnit med det gamla vanliga, gnälla,deppa,göra illa knät och fixa på bilen :)


Nå väl. Sista april firades hos mathias med diverse roliga människor, har ett vagt minne av att jag stog och berömde felix för sin sång(som nu råkat gå vidare till slutauditon i idol! Grattz !). Alkohol intag trots att jag var sjuk, har vart så nere på sistone att jag behövde en uppiggande fest för att bli någorlunda mig själv. Och inte gamle vinter-depp-dumpad-gnäll-för-ja-är-ensam-och-tjock-anton igen. Han hoppar fortf fram ibland men inte i samma utsträckning tack och lov! Vi lekte även med min kolsyrepistol som av nån anledning hamnade på festen, glasflaskor,ölburkar och min tillbringare med grogg. Inget gick säkert! Sedan vart det stan och en ganska snabb hemgång, dock nöjd med kvällen :)

Lördag. Efter att erik frågat om jag kunde ställa upp som chaffis till backe så for vi runt 6snåret dit. Jag med planer på en utfryst och tråkig kväll som nykter chaffis i en by där jag känner ca 5pers. Dock fick jag inte vara nykter för innevånarna, Det som lämnats i vindunken sen tidigare åkte raskt ner och en glad anton roade sig mer än han trodde han kunde i lilla backe ! Till och med sovsällskap fick man, mkt mysigt ; ) dock så nämns så klart inga namn, never kiss and tell som det heter!

Söndag/måndag. Sjuk och liggandes i princip, de få stunder ja orkade vara uppe vart det bilfix, nya pedaler, delvis rensade dekaler bak och även bättrades färgen på broms oken på. Nöjd med resultatet! och för en bil som köptes för att göras om så känns det bra att de börjar hända saker, dock tillåter ekonomin långt ifrån allt jag vill, men en del mer ska väl hinnas så man inte behöver skämmas för bilen under sommaren ! :P En liten påminnelse från människor man trodde lagt en bakom sig dök även upp, dock inte helt otrevligt :)


Även min nya dåliga vana, vad gör man om allt man gör är att tänka på allt inget och för mycket? jo. Nattliga bilturer mitt i staden i hastigheter som nog inte skall nämnas! Jag SKA i mitt liv äga en bil som gör mig till kung på gatan, jag vet vad alla tänker, tönt, nörd osv. Men av nån anledning är jag besatt av trimmade/stylade bilar. Och adrenalinkicken det innebär när man susar förbi en refug i runt 150blås och sätter en perfekt växling med en bil bredvid sig som sakta försvinner i bakspegeln... well, känslan är awsome, att allt man tänker på är att hålla ratten rakt och sätta växlingarna är en annan. Tankar på svikande flickor, ensamhet,dålig ekonomi, osäkerhet för framtiden,prestationsångest och andra saker bara försvinner från att gasen tryckt ner och adrenalinet börjar pumpa när man vet att ett felsteg leder direkt till allvarliga skador eller värre!

Hehe, kan väl även berätta att idag såg jag den film som jag längtat mest efter på sistone, Fast and furious! inte så bra som väntat tyvärr, men helt okej! :)


Även! vad är bättre än snygga människor? jo! när snygga människor säger man själv är snygg. Med tanke på att allt jag i princip tänker på numera är att min ständigt återkommande sjukhet och knä sätter stop för träning, och jag i princip gråter om jag ser mig i spegeln, så var detta väldigt välbehövligt! Så tack snygga människa : )

Nå väl, en påbörjad deppkväll i bästa old school stuk ska nu påbörjas då jag som vanligt inte kan sova trots jag är trött. One tree hill och en stor kopp översockrat te väntar !

Så klart kmr även lite random bilder från allt från umeå till backe och solle festerna!

Ciao folket // Ensam är stark, men två är alltid starkare. Tyvärr.


Citat: Classic, Carpe Diem !


Dagens spoot: påmind om en gammal klassiker. Oh laura - Release me.

Ps: Ett tips på tal om musik som måste tilläggas, Milow. Klart godkänd jävla musik! listen and enjoy:)

Inga kommentarer: