måndag 7 september 2009

Nr 100. Läsning är frivilligt!


Bilder från promenad, utstädning av lägenheten med jonas, jobbet och tvspelande för 100år sen med tobbe och lea :)


























Upptäckte precis att detta blir inlägg nr 100. Med tanke på att en hel del ändring skett/sker och kommer ske så är det väl ganska passande antar jag.. Har en så sjukt skum känsla, Allting är så tvetydigt just nu. Haha, föresten! för er som trodde jag nu ska börja blogga regelbundet eller komma med mitt första positiva inlägg, glöm de! nu blir de förvirrat, deprimerat och udda. Precis som vanligt!

Nå väl. Jag tror jag helt enkelt börjar med det som är färskt i minne och går bakåt. För är det något som är typiskt mig så är det att inte minnas!

gårdagen.. Kvällen började med en trip till härnösand med full bil(jag, mamma,pappa,bror och amanda), Alla utom far åkte till Teatern för en efterlängtad show med Jonas Gardell! Måste nog erkänna att de var de andra tre som mest velat se denna homofil som han själv uttryckte det.. men han överasskade, BIG TIME! Sjukt bra.. Humor delen var fantastiskt, och delarna som var allvarligare var djupa, sorgliga och mycket bra...


Sedan hemfärd(med blödande trumhinnor för passagerarna för inte fan kan jag väl låta bli att sjunga med när hoffmaestro dånar i högtalarna??)
Så fort jag kom hem vart det att åka till bredin. Drog med honom och stackars towa till sibylla för att köpa groggvirke, eftersom jag alltid är ute i god tid.
Där kom det lite kids och en snorpackad gybo.. Helt okey att sitta en stund, sedan sammanstråla med vännerna och springa på valvet.. Där inne träffades det trevligt folk! Även att jag blir besatt av vackra flickor när ja dricker.. Vilket slutade i ett pinsamt sms från en tjej jag frågade lite för mycket om hen nes kompis. Till just denna kompis, en aning pinsamt!

Well.. krogen slutade utan större framgångar, sedan vart det efterfest. Till ÅTTA! INTE okey.... Även där var det trevligt folk! :)


Det var gårdagen, förrgår var det även drickande. Dock lugnt med mindre folk, dock ändå trevligt!


Annat som hänt? hm.. Torsdags ordnades komvux, börjar på tisdag! skräckblandad förtjusning är nog det enda rätta uttrycket. Ångest för läxor och allt igen. Men skönt att ha något att göra, för ja lurar fortfarande mig själv att jag ska ta tag i mitt liv i vinter.....


Senare på torsdagen vart det till att operera fingret. Hur töntigt de än må låta, så är jag stolt! för någon som är spruträdd,blod och allt liknande, så är att skära upp fingret med enbart lokalbedövning en ganska big deal :)

Annat som hänt? gårdagen hade inslag som gjorde mig både arg, uppgiven och ledsen. Annars fortsätter antons liv i vanlig ordning.. Onyttigt, omoraliskt och framförallt ensamt.

Nå väl, i vinter har jag iaf linnéa och gymmet. De båda kan vara räddningen :) även finns det annat mycket trevligt folk. Men jag är lite för feg och vara rädd att blo "klängig" så de lär inte bli mer än trevliga bekanta..

Folket! där har ni som vanligt ett sent och på tokför långt inlägg á la anton.

Dagens Citat: nånting av allt Gardell sa, credd till denne man!

Dagens låt: maria mena går för nostalgi trippens skull och jag kan inte bestämma vilken känsla det ger.


Adjö medborgare! från en snubbe i urskogen, who is taking back his life!

Inga kommentarer: